Aerial views of human disasters: a visual investigation into the world of mining.

Fondo de Cultura Económica Quito, Ecuador 2017

 

We have taken our: ideas, our scientific research, our experimental minds and have gone deep into the volatile surface of the earth. We have risked our own lives, as well as the life of the planet, to extract and destroy for the purpose of construction. The physical innards of the planet have been ripped out and have been extended onto its surface. If you will, we have created a form of reconstructive surgery, a facelift, to the land’s physical features.

These paintings of aerial landscapes are the results of the extractions of metals, liquids and gases that have built our cities that we see before our eyes today. In effect we have created our human disasters for the sake of “advancement”. These are experimental landscapes, exactly as we are experimenting with our own land.

We may observe and reflect on these paintings as a form of socially conscience meditation. We must recognise the association between humans and our natural surroundings, to form our own personal relationships with the necessary objects that we use to survive in today’s world. The movement of socio-environmental consciousness is now a necessity for true human sustainability. 

 

Hemos tomado nuestros: ideas, nuestros investigaciones científicas, nuestro mentes experimentales y de todo, usamos la pericia para disuadir la superficie de la tierra volátil. Arriesgamos nuestras vidas, mientras la vida de la planeta para extraer y destruir puramente por el acto del mundo de construcción física. Las entrañas físicas de nuestra planeta se han arrancado y se han extendido sobre la superficie de la planeta. Se lo permite el dicho, hemos creado una forma de cirugía reconstructiva, cirugía plástica de la tierra físicamente.

Esas son pinturas de vistas aéreas de los paisajes del mundo. Son los resultados de la extracción de los metales, los líquidos y los gases que se han construido nuestras ciudades de hoy. En efectivo nos hemos creído nuestros desastres humanos por el bien “del adelanto”. Esas pinturas muestran los paisajes experimentales, exactamente como estamos experimentando con nuestra propia tierra.

Se nos permiten y reflexionar sobre esas pinturas como una forma de meditación de consciente socialmente. Debemos reconocer la asociación entre humanos y los alrededores de la naturaleza. Es esencial que formemos nuestras relaciones con los objectos “necesarios” que usamos para sobrevivir en este mundo de hoy.  El movimiento de la conciencia del ambiente social es la necesidad para la verdadera estabilidad humana.